вторник, 15 ноември 2011 г.

Коментар на проекто закона за младежта

http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/documentsproject/2011/proekt-zakon-mladezh-2011-11-02.pdf

Казвам се Орлин Райков и съм обикновен гражданин.
Още в представянето на закона на страницата на министерството и в уводните членове се набива целта му: „Управление“. Фактът, че се изготвя „национална политика“ и тя се изпълнява от Държавата е плашещ. Член 2 казва, че „Националната политика за младежта е целенасочена и последователна
дейност на държавата, общините, младежките организации и обществото .“ е едно несмислено обобщение, защото и в държавата и в общините и в обществото няма еднакви разбирания за младежите. С този член и закон Държавата заявява, че слага ръка на свободата на отделните хора и заема ролята на едноименен говорител и изпълнител на някаква „политика“, която дори не е представена в този закон. Това по същество представлява конституиране на мощен инструментариум за контрол над индивида и свободата му. Не може да имаш национална политика, която и държавата и общините да спазват. Това е диктатура от страна на държавата върху общините. А общините се състоят от хора, които трябва да са основният носител на свободата - те гласуват за кмет, общински съвет, трябва да им се предоставя на тях правото да решават, а не да се спуска от Държавата. Както се споменава и в член 3, целенасоченост и последователност за държавата и общините - това е нарушаване на автономността на общините.

чл. 3, т. 4 - интеграция на политиките за децата и младежта. Държавата няма място в това да прокарва политики - още повече не изрично уточнени в този закон, а просто да дава зелена светлина на формулирана другаде политика - още повече за децата и младежта! Държавата трябва да показва зачитане на отделната личност и свобода, като за децата и младежта Държавата трябва да признава авторитетът и правото на родителите да се грижат, поемат инициативата и способстват за правилното и добро развитие на децата и младежите. Самият факт, че не се споменават родителите никъде в този закон говори ясно за отношението на държавата към родителите и семейството - открито и ясно пренебрежение, омаловажаване и отнемане на статута на семейството и замяната му с Държавата. Това е престъпление! Държавата е функция на семейството и индивида, а не обратното! Децата се раждат в семейства с татко и майка, а не Държавата ги ражда! Преди да станат тинейджъри и младежи, те са деца бащи и майки, част от една по-висша, древна и доказала здравината си институция - Семейната.

чл. 3, ал. 7 Децентрализация на политиките за младежта.
Това е лицемерно противоречие с досега изграждания модел на едновластен синхронизиран контрол от Държавата. Противоречи например на чл. 9

Що се отнася до формирането на политиката за младежта - ако има нужда от формулиране на политика за младежта, то 1) тя не може да бъде отделена от семейството. 2) държавата трябва да зачита правото на семейството в съвет и принцип на действие 3) държавата трябва да подпомага по усмотрение на семейството в ролята му да възпитава децата в тинейджъри. Дори и да прави това, това ще е до голяма степен повторение на вече съществуващи поети ангажименти от Държавата към семейството и законността и общините където трябва да се практикува личната и семейна свобода и инициатива за възпитание, учене в ценности и т.н.

Нататък членовете, които описват сложния апарат на действие, начело с министъра на образованието представляват един смазващ истинската лична свобода апарат
чл. 8 говори за това, че държавата финансира от бюджета осъществяването на тези младежки програми. Това са пари, които ние честните данъкоплатци даваме на държавата и тя не бива да харчи за това, ако иска наистина да служи на свободите на хората. Аз съм абсолютно против да се дават такива средства за такъв тромав апарат, който няма да допринесе за добруване, честност, радост в живота на хората, семействата, а ще се превърне в още един непочтен начин за харчене на изкарани с честен труд пари (при все, че някъде може и да стане нещо добро), на Контрол и още повече отнемане на личната свобода, инициатива и притискане на хората от железния юмрук на Държавата. Такъв закон противоречи на думите на г-н Дянков, г-н Борисов и други, които твърдят, че държавната администрация се е свивала, по брой и бюджет. С този закон виждам как се разраства, а не намалява този октопод на държавна администрация в живота на хората. Имаме нужда от морал и самоуправление, а не от контрол - особено от конюнктурната, лабилна и общо взето носеща безпринципността на служителите си - Държава.

чл. 9 ал 4. Воденото от държавата доброволчество ми напомня на един виц от казармата Старшината ми казва „Я, редник Райков да отиде по желание да измие тоалетните.“ Ако нещо е доброволно, то не се организира и насърчава - особено от Държавата! Общината, хората по местоживеене - могат да си се организират както си искат.. отделни хора могат да правят добри дела дори и скришно. За Държавата е опасно и вредно да пропагандира доброволчество от всякакъв вид, защото - знаейки нейните „ценности“ - или по-скоро липса на истински такива, ще пропагандира вредни за отделните хора и семейството инициативи. Това повтаря - може би забравеното от вас, но не и от мен - бригадирско движение, ДКМС и всички негативи за живота и свободите на хората свързани с него.

чл. 13 Областните управители осигуряват провеждането на Държавната политика. ...
чл. 15 Кметовете на общини отговарят за провеждането на общинската
политика за младежта в съответствие с националната политика за младежта.
..
Кметът е избран от местните хора, за да служи на тях, това е пряка демокрация., самоуправление. Никой от нас - местните хора не е избирал вас да сте ни кмет.
Това не е нищо друго освен Държавна диктатура в областта на младите хора! Свободата е потъпкана за пореден път.

чл. 16 , ал. 2 се споменава финансови ресурси. Тези финансови ресурси не трябва да идват от държавата. Както поръчителите на програма - ако има такава на местно общинско ниво трябва да намерят средства. Държавата може да е единствено безгласен посредник, но не и да ги финансира! Ако тя плаща, тя ще и контролира - а това е неправилно.

чл. 18 Държавата и общините насърчават...
Ако искат - общините ще насърчават. Държавата няма право да се бърка. Държавата трябва да се грижи за полицията и реда, да наказва престъпленията чрез закона и съда и да поддържа армия за защита на територията. Всички други роли трябва да са минимални - включително да не вмешателства в местната власт и правата и свободите на отделните граждани и на семейната институция.

чл. 19 точки 1 и 4 - Държавата насърчава личностното развитие...
...насърчаване на неформалното обучение за разширяване на знанията, опита и уменията на младежите за приобщаването им към ценностите на гражданското общество, науката, културата, изкуството, предприемачеството, здравословния начин на живот.
Не е работа на държавата да насърчава това! Това е отговорност, право и роля на отделните хора, които могат по собствена инициатива на местно, общинско, NGO или друго ниво да се организират. Като знам как държавата дефинира и как нейни служители дефинират „ценности“ - контрол, а не свобода, безпринципност, безбожие и атеизъм, неуважение към семейството като институция от по-висок ранг на Държавата, правото на самоопределение, незачитане на традиционния брак между 1 мъж и 1 жена завинаги, целомъдрието, честността, личната отговорност; толерирането на разврата и покварата и повсеместното поклонение към парите и властта - заключението ми е, че Държавата иска да възпитава последователи и послушници на своите „ценности“ - разбирай гореспоменатите, верни поданици, които не надигат глас на различно мнение, а раболепно се въртят в страшния механизъм на Матрицата.

Раздел 4.
Идеята за регистрация на младежките организации, списък с национално представените такива е отново опит за контрол върху свободата на сдружаване и самоопределяне. Когато Държавата се включва „безпристрастно“ в вписване регламентиране, финансиране ... тя всъщност прокарва своя политика! Просто и ясно - своята, почти винаги и особено сега, 20 години след „демократичните“ промени - вредна за отделния човек и семейства политика! Това не е просто ДКМС, това машина подобна на Хитлер Юген, готов апарат, който само чака своя диктатор да седне на него. А диктатори много дори и сега. Един слиза, друг се качва.
Моля ви, не предавайте свободите на българите в зли ръце с помощта на този закон!

Раздел 5 - Младежки работник.
Отново нищо за семейството. Отново - „професионалистът“ младежки работник.
Да е преминал обучение.. Все познатите мантри на произвеждащото все повече лошо качествен продукт Държавно образование. Не се споменава нито една - забележете - нито дори една морална страна на този работник - честност, доброта, търпение, уважение към семейството, моралност... Това не се иска. Трябва да е минал обучение. Това е важното.


В ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Този закон е просто един инструментариум за КОНТРОЛ, даден в ръцете на чиновниците за "сметка" на нас, честните и почтени граждани данъкоплатци. Под претекст да гарантират участие на младежите и да им се предоставят "възможности" се крие това, което някои наричат "полицейщина" ... и всичко е наред, защото това е "демокрация". Нищо, че с помощта на механизма "демокрация" се слага намордник на индивидуалната ни свобода. Ключовата дума в проекта е УПРАВЛЕНИЕ на младежта - това са нашите деца!! Децата са лабилни и е лесно да им се повлияе чрез пропагандната машина, която в комсомолските лагери си промиваха мозъците или по-скоро се замърсяваха умовете на децата.. Този закон е поредната стъпка, с която съзнателно и последователно държавата завзема всяка сфера от живота на децата и младежите. Желанието ѝ да КОНТРОЛИРА всичко, свързано с децата ( и не само с тях) е направо плашещо. Държавата няма място да организира доброволчеството! Очевидно е противоречието, но не и за апаратчиците, които всъщност искат контрол: да се прави това, което Държавата иска; по начина, по който Държавата иска; от хората, които Държава смята, че трябва да го правят; за целите, за които Държава иска да постигне; негласно всички останали са в неизгодна позиция и щат не щат - ще клекнат. Ако Държавата наистина е застъпник за "гражданското общество" - на отговорност, самоинициатива у гражданите, нас, защо ги организира под строй? Инициативността зависи от морала и избора на отделния гражданин; всеки сам решава дали ще се организира, как ще се организира и дали просто ще си върши добри дела, без да знае никой. Държавата трябва САМО да преследва и наказва престъпниците и да организира отбраната й в общи линии, а не да се бърка в организиране на моралната воля, убеждения и действия на индивида. Това е ИСТИНСКОТО зачитане на свободата и законите.

Особено важно е, че родителите би трябвало да бъдат в контрола на отглеждането, възпитанието и образованието на своите деца. Намесването на държавата в институцията на семейството и чрез този закон е абсурдно и отразява социалистически мироглед, който води след себе си разрушени индивиди и семейства. Чрез този хитро измислен закон се изземват прерогативи на семейството и се поставят там, където не им е мястото и обратно се вземат неприсъщи на семейството правомощия и се поставят в семейството - също неуместно вмешателство. Цялостната философия на този закон е погрешна. Няма нужда от такъв закон! Ако се приеме, ще донесе само зло.

Този закон не адресира истинските проблеми на младежта лице в лице, които се виждат с просто око: например морален проблем за това, че младежите все повече злоупотребяват с наркотични вещества, не се разбират с родителите си, има широко ширещо се насилие, сексуалната разпуснатост и следващите здравни и психологични проблеми, мързел и безотговорност, криминални прояви... Адресира ли наистина проблеми като тези и подава ли ръка към СЕМЕЙСТВОТО - там, където децата се приготвят да станат тинейджъри? НЕ!!!

Аз не вярвам на това държавно „насърчаване" - например и проблемът не идва от думата, а от съдържанието, с което то се изпълва. Пример: сексуалното обучение провеждано в държавните училища (ДУ) като мярка за опазване на "здравето" на децата - пряко волята ни като родители „или законните представители“ както жалко ни нарича законът. Това е неприемливо. Ние сме призваните да учим децата си на тези неща и съм против философията и методите на такова преподаване в у-ще;

Държавата няма работа да се меси там, където не е нейна територия! Държавата е функция на семейството и свободата на хората, а не обратното. Ние не сме придатък на „Държавата“, тя не е „първична“.
Държавата с този закон не добавя нищо полезно към вече съществуващите закони. Единственото полезно е КОНТРОЛЪТ й – за нейните цели – или по-скоро за целите на тия, които ще застанат и ще командват с помощта на „мнозинството“ - това е обикновен болшевизъм. Понякога, и за малко, нещо добро може да излезе, но от опита и историята – съвсем обратното...

Държавата е много загрижена за малцинствата - но целта не може да оправдава средствата! Целта опазването на реда, сигурността и справедливостта - полиция, съд и армия не могат да оправдаят бруталното отнемане свободата на отделния човек.. Затова ли се борихме на 10 ноември 1989 г.? Не е ли вече ясно, че Държавата – Деспот и Тиранин е познат ужас от миналото? Забравихме ли вече тази реалност?

И въпросът - как Държавата може да помогне най-добре? Като просто не пречи! Добруването на "западните" общества се дължи главно на християнските морал и ценности ... появата и развитието на университетите, социалните служения, Червеният кръст, грижите за изоставени деца, самотни майки и слаби семейства, ограмотяване на хората, науките и изследванията обществения транспорт, печатните средства и много много други, ... са плод на отделни хора, които са имали християнски морал и вяра. Държавата не трябва, а и не може да играе ролята на социален разпределител, учител, лекар, художник, бизнесмен и т.н.
„Една страна е дотолкова успешна и свободна, доколкото свобода на инициативата имат личностите и семействата в нея.“ - Ст. Георгиев

Няма коментари:

Публикуване на коментар